Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Charakteristická poškození vozidel v malých rychlostech
Lexová, Kristýna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje dokumentaci a analýze charakteristických poškození vozidel vzniklých při kolizích s tuhými překážkami za nízkých rychlostí. Analýza charakteristických poškození je založena na provedení vlastních nárazových zkoušek s využitím tvarově a materiálově odlišných překážek. Dále se práce zabývá porovnáním výsledků nárazových zkoušek s poškozením typickým pro kolize dvou vozidel při tzv. parkovacích manévrech. Vypracovaná analýza je následně aplikována při hodnocení reálných případů dopravních nehod, které byly v průběhu vyšetřování označeny za pojistné podvody. Práce může dále sloužit jako základ nebo součást komparačních databází.
Numerická analýza visko-elastických materiálových modelů
Michálková, Veronika ; Lang, Rostislav (oponent) ; Trcala, Miroslav (vedoucí práce)
Použitelnost betonových konstrukcí je multifyzikálním problémem, kde je mimo jiné provázána viskoelasticita s plasticitou nebo poškozením. Práce je zaměřena na analýzu a testování izotropního viskoelastického materiálového modelu založeného na zobecněném Kelvinově řetězci. Kelvinův řetězec je popsán detailněji pro 1D napjatost a následně je ukázáno jeho použití pro víceosou 2D rovinnou napjatost. V této práci jsou provedeny celkem 3 studie, jež používají Kelvinův řetězec. První studie se týká analýzy Kelvinova řetězce s poškozením na několika benchmarkových úlohách pro dotvarování. Druhá studie srovnává výsledky Kelvinova řetězce včetně poškození s experimentem na úloze tříbodového ohybu nosníku. Třetí studie se týká analýzy Kelvinova řetězce s poškozením na úloze relaxace napětí v zatíženém betonovém nosníku a srovnání výsledků s výpočtem v softwaru ANSYS a s experimentálním měřením. Cílem je analyzovat vliv parametru na průběh časově závislého chování betonu a také vliv počtu časových přírůstků N na výsledek.
Operativní diagnostika při regeneraci bytového domu
Kunc, Vojtěch ; Láník, Jaromír (oponent) ; Schmid, Pavel (vedoucí práce)
Práce se věnuje hodnocení existující konstrukce s primárním zaměřením na historii budovy, provedených zásahů do její konstrukce, návrhů statických zajištění a návrhu prodloužení životnosti budovy.
Energie letícího objektu potřebná pro poškození čelního skla automobilu
Havlík, Ondřej ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V teoretické části je řešena historie skla jako suroviny a také historie prvního použití skla jako materiálu pro automobilový průmysl a jeho vývoj. Dále pozornost upřena pouze na čelní sklo automobilu a konkrétně na materiálové složení různých výrobců, rozdělení dle doplňků využívaných v čelních sklech, způsoby uložení skla do karoserie. Tématem je i homologace čelních skel, ale také postup při výměně nebo opravě čelního skla po poškození. Experimentální část práce se věnuje stanovením energie letícího kamene potřebné k poškození čelního skla.
Konstrukce zkušební stanice pro diagnostiku poškození a úniků médií z pneumatických systémů
Kojš, Denis ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom, realizáciou a overením funkčnosti skúšobnej stanice určenej pre meranie akustických emisií na pneumatických valcoch za účelom diagnostiky porúch. Prvá časť diplomovej práce obsahuje prehľad doterajších prác zaoberajúcich sa diagnostikou pneumatických systémov, tiež prác zaoberajúcich sa diagnostikou rozličných strojných súčastí pomocou akustickej emisie. Ďalej práca obsahuje popis navrhnutých koncepčných návrhov, pričom je detailne popísaný hlavne výsledný návrh, vrátane komplikácií ktoré sa pri testovaní vyskytli, a ich riešenie. Posledná časť práce popisuje výsledky meraní akustických emisií z poškodených a nepoškodených pneumatických valcov. Porovnaním frekvenčných spektier a obálok nameraných signálov akustickej emisie je overená funkčnosť stanice.
Hodnocení historické budovy před modernizací
Marušák, Lubomír ; Anton, Ondřej (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou hodnocení historických konstrukcí a to především historických zděných budov. Podává informace o aktuálním tématu modernizace a obnovy historických budov a to i s ohledem na jejich památkovou ochranu. V teoretické části práce jsou objasněna specifika historických budov vzhledem k nově budovaným stavbám, dříve používané materiály, druhy konstrukcí a především jsou vylíčeny zásady hodnocení existujících staveb podle příslušných norem a popis nejčastějších a nejvhodnějších diagnostických metod. V praktické části jsou uvedené teoretické poznatky praktikovány na příkladu hodnocení historické budovy bývalého soudu ve Zlíně. Součástí prohlídky je i předběžný průzkum na vybraných částech konstrukce. Výstupem práce je dokumentace stavu a poruch objektu, předběžné zhodnocení objektu a návrh podrobného diagnostického průzkumu.
A comparative study of ultimate load and stiffness of metal-to-composite joints
Tchír, Michal ; Šebek, František (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Nowadays, one of the method for joining especially thick and highly loaded composite components is mechanically fastened bolted joint which allows disassembly of compo-nents e.g. for repair unlike adhesively bonded joint. Traditional sizing method is first-ply-failure, however prediction post first-ply-failure behavior is important too. For structural analysis of the joints as well as for other components is widely used the finite element method. Since modern nonlinear solvers have capability for investigation post first-ply-failure behavior of laminate, this capability of one of them was used in this thesis for investigation of mechanical behavior of laminate made of GFRP layers which was joined to aluminium bracket using bolts. Progressive damage finite element models of two metal-to-composite joints were built in order to determine post first-ply-failure behaviour using three different failure criteria - maximum stress, Hill and Tsai-Wu using Nastran solver. Force-displacement curves, stiffness-displacement curves and values of loads at ultimate displacement were compared with experimental data. As residual stiffness factor influences the results of progressive failure analysis, sensitivity studies of the factor were done, in which accuracy and achieving conver-gence were investigated. In the case of the first joint an agreement is less satisfying, however, the agreement in the case of the second joint, which has a thin steel reinforc-ing plate on its bottom side, is considerably better. Excellent agreement is especially with interactive criteria Hill and Tsai-Wu.
Analýza dokumentace skutečných poškození vozidel při dopravních nehodách
Novotný, Václav ; Kovanda,, Jan (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá komplexní analýzou fotodokumentace poškození vozidel při dopravních nehodách. V rámci analýz je proveden přehled současného systematického dokumentování, včetně ohledání. Dokumentace pořízena PČR je svým rozsahem porovnána s dokumentací pořízenou při nárazových testech. Dále je v DP dokumentace rozdělena do dvou skupin střetů, kde jsou reprezentativní nehody detailně popsány a následně vyhodnoceny. Obdobně je tento postup praktikován pro dokumentaci dalších dopravních nehod, kde jsou zachyceny vzájemné deformace. Výsledkem této práce je stanovení optimálního místa objektivu pro pořízení dokumentace a tím stanovení základního počtu fotografií při dokumentaci poškození vozidla po dopravních nehodách.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - čelní střety
Mikulášková, Lucie ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V této práci je řešena problematika nárazových zkoušek. Zaměřuje se především na čelní střety s plným či částečným překrytím. V úvodu jsou popsány nejznámější metody využívané v soudně - inženýrské praxi pro stanovení energetické ekvivalentní rychlosti (EES). Přesně specifikované nárazové zkoušky, které patří do oblasti pasivní bezpečnosti, se věnuje několik organizací ve světě. V praktické části této diplomové práce jsou řešeny čtyři čelní nárazové zkoušky, které byly zdokumentovány za účasti Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny za účelem pořízení dat a jejich analyzování s výsledným získáním hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidla. Následně byly stanoveny parametry EES pro každé vozidlo.
Poškození vozidel při nárazech v malých rychlostech
Holyszewská, Anna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dokumentací nejčastějších poškození vozidel při malých rychlostech, tzv. parkovacích manévrech. Analýza charakteristických poškození je provedena na základě dosud publikovaných testů, uskutečněných vlastních zkoušek a rozborem reálných škodních událostí. Výsledky vlastních zkoušek jsou porovnány s postupem pojišťovny v případě potenciálního vzniku nároku na pojistné plnění. Výstupem této práce je ucelená prezentace výsledků provedených nárazových zkoušek pro využití při posuzování škodních událostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.